Установка поліклинового ремня генератора
В звязку з майбутньою установкою запалювання MPSZ виникла потреба встановити 58 зубовий шків привода генератора під ДПКВ (датчик положення колінвала). Відповідно виникла потреба переробити стандартний “карбюраторний” 08 генератор під широкий 6 ручейковий “інжекторний” ремінь.
Сказано – зроблено.
Було закуплено такі запчастини:
- 58 зубовий шків привода генератора. Є дві модифікації. Цільнометалічний і демпферний. Я купив цільнометалічний від інжекторних 2109-2115 (є ще від 2110-2112 16v – кажуть що вони не підходять так як в 16v інший ремінь ГРМ і є нюанси з фіксацією шків колінвала). Ціна недешева – 140 грн 🙁
- Шків на генератор від ВАЗ 2110 старого взірця (отвір 15 мм). Є ще 17 мм шківи нового взірця – вони непідходять, так як вал генератора 15 мм. Ціна 30 грн.
- Розбірний шків генератора для ВАЗ 2101-2109. Ціна 30 грн. Перш чим купляти треба перевірити чи ваш генератор випадково вже не обладнаний розбірним шківом.
- Ремінь з маркуванням 6PK698. Я взяв Contitech. Ціни від 20 до 50 грн залежно від виробника.
- Болт M8x50-60, декілька гайок M8 і шайб.
Установка не викликала ніяких труднощів.
Шків на колінвал ставиться по аналогії зі стандартним – переплутати щось нереально.
В шківі генератора потрібно зробити паз під шпонку (приблизно 4мм в ширину і 2 мм в глибину). Нічого складного – берем старий шків дивимся як там і робим по аналогії.
Знімаєм генератор. Знімаєм стандартний шків і крильчатку. Збираєм все докупи в такому порядку:
- Шайба 9 мм (я її навіть не знімав зі старого гени, бо вона під шпонкою і не знімається, треба відкрутити було пару додаткових гайок, але це без потреби).
- Крильчатка (нова крильчатка буде терти об ген, її треба відігнути на пару мм)
- Новий “інжекторний” шків генератор з пазом під шпонку.
- Шайба 4 мм з пазом під шпонку (йде в комплекті з розборним шківом гена 2101-2109)
- Ще одна аналогічна шайба 4 мм (в комплекті тільки 1 штука, але так як в мене вже був ген з розборним шківом то я використав свою стару). Може бути і тонша шайба треба дивитися по місцю, так щоби все сідало без перекосів.
- Шайба 5 мм без паза під шпонку (в комплекті з розборним шківом).
- Гровер M12 (в комплекті зі шківом)
- Затягуєм це все діло гайкою M12.
Прикручуєм генератор на місце. Берем лінійку, прикладаєм ребром до шківа колінвала і дивимося чи шків гени і колінвала строго паралельні і чи нічого не люфтить, не восьмерить і т.п. Якщо шківи не паралельні то знімаєм генератор, знімаєм з нього шків, шайби, гайки, крильчатку і під крильчатку підкладаєм додаткову шайбу. Збираєм докупи, ставим ген, берем лінійку.. якщо знов щось криво.. повторяєм.. і так поки шківи не стануть рівно. В мене все вийшло з першого разу.
Тепер потрібно натягнути ремінь. Кроншейтен в нас тепер закороткий, тому штатний болт який вкручується в блок можна викинути. Берем болт M8x50 або M8x60, всередину пару гайок і шайбу і таким чином все прикручуєм до блока.
Ремінь натягуєм аналогічно як в стандартному варіанті. Пробуєм натяжку. Прикладаємо зусилля 10 кг – ремінь має прогнутися на 10-15 мм.
В результаті має получитися от таке:
Передаточне число колінвал-генератор тепер зросло з 2.04 до 2.4 (за рахунок меншого в діаметрі інжекторного шківа на генераторі). Отже тепер на холостому і низьких оборотах ротор генератора обертається швидше і генератор віддає більшу кількість енергії.
Заводимо машину і насолоджуємося результатом 🙂
Терміни до статті:
- генератор 2108
- генератор ваз 2109
- установка генератора 2108 на классику
- ãåíåðàòîð âàç 2109
- ремінь генератора фото
- ремонт генератора ваз 2108
- поліклиновий ремінь
- порядок установки ремня привода генератора мерсе
- генератор ваз 2108
- генератор ваз ціни